Szkéné Színház
  • Szkéné
    • Történet
    • 50 SzkéNÉv
    • Alkotók, társulatok
    • Technikai információk
    • Nonprofit Kft.
  • Előadások
    • Műsor
    • Bemutatók
    • Repertoár
    • Videóajánló
  • Rakpart3.
    • Mindenki.ért
    • Íróműhely
    • Köztünk marad
  • Kapcsolat
  • Fotógaléria
  • Sajtó
  • Jegy
    • Online jegyvásárlás
    • Online bérletvásárlás
    • Jegyinformációk
    • Online ajándékutalvány
  • Elérhetőség
banner
banner

Testversek

2014. február 25.
Kortárs tánc és költészeti esemény a Szkéné Színház szervezésében

A Szkéné Színház Horváth Csaba koreográfus-rendező művészeti vezetésével, a Forte Társulattal közösen indít útjára Testversekcímen egy költői sorozatot, mely a fizikai színház, a kötött improvizáció, a hangok, szavak, versek és a test organikus összefonódásán alapul.

Az előadások helyszíne a Ráday utcai Púder Bárszínház.

A szerelem a szexualitás esztétikája.
A tánc a test a lélek és a szellem mozgása.
A vers a lélek az elme és a szavak világának esztétikája.
A táncvers a szavak érzéki vágya a megtestesülésre.

A költészet, a vers és a tánc lényegénél fogva azonos tőről fakadó művészet. Egymást kiegészítő, egymásra ható, egymással szimbiotikus kapcsolatot kereső, egymást erősítő eseménysor. Érzéki lényegénél fogva a vers és a mozgás szimbiózisa- a szerelemmel rokon világot teremt.

A költészet, a vers és a tánc lényegénél fogva azonos tőről fakadó művészet. Egymást kiegészítő, egymásra ható, egymással szimbiotikus kapcsolatot kereső, egymást erősítő eseménysor. Érzéki lényegénél fogva a vers és a mozgás szimbiózisa- a szerelemmel rokon világot teremt.

A költészet az ember autonóm hangtevékenységében fogant. A nyelvfejlődés bontakoztatja ki az őshangból. A hang misztériuma a költészet jeleseit mindig is inspirálta, mert a hang elidegeníthetetlenül emberi és személyes, ugyanakkor, bár érzékileg felfogható, de teljességgel anyagtalan, és így megfoghatatlan.

„Az emberi hang, a kiáltás, a gesztus, a tett, a zaj, a hang, a csönd, minden és bármi... lehetővé teszi a költő számára, hogy felkeltse, felébressze az érzékiség más rétegeit, hogy elérje vagy feltárja a tudat más horizontjait vagy dimenzióit. Egyénit vagy kollektívet... Ideje, hogy a verset vizuálissá, tapinthatóvá, hallhatóvá, közvetlenné, érzékileg aktívvá tegyük. Hogy gyökerestül kiszakítsuk. Hogy kilőjük, hogy katapultáljuk, a dolgok kellős közepébe."..írja Bernard Heidsieck.

A Test táncának egyesítése a verssel intermediális – közbenső - élményt teremt, annak tudatában, hogy idővel minden intermédium új médiummá válik, de ez a létrejövő az új intermédium csak a létező hagyományok között kap életet.A testversek jelzőjeként használt „kötött improvizáció" fogalom ellentmondásosnak tűnhet, de ebben az esetben a vers, a hangok, a ritmus az idő behatárolja a test mozgását, illetve a testi korlátok határt szabnak a költői képek lehetséges kibontásának. Az ebből eredő feszültség viszont egy új testnyelvi minőség születését vetíti előre.

Olyan fórum nyílik ezáltal kortárs költőknek, táncművészeknek, ahol kölcsönös inspirációt nyerhet művészetük, ahol a világról alkotott képük művészi lenyomata egyesülhet.


Helyszín: PÚDER BÁRSZÍNHÁZ
1092 Budapest, Ráday utca 8..  +36 1 210 7168
puder@puderbar.hu

Művészeti vezető: Horváth Csaba, koreográfus
Programvezető: Tana-Kovács Ágnes, művészeti vezető

Kulturális és Innovációs Minisztérium Nemzeti Kulturális Alap Műhely Interticket - Jegy.hu Klubrádió Theater Online

Szkéné Színház / 1111 Budapest, Műegyetem rkp. 3. II. em. / 06 20 384 6049 / info@szkene.hu / Adatkezelési tájékoztató